Čiptūninga diagnostika

Chip tuning — „Mašīna jau ir bijusi „čipota” vai varat uztaisīt labāk?”

Citur čipotu automašīnu īpašnieki bieži griežas pie mums, ar augstāk minēto jautājumu. Skan tas parasti sekojoši: „Man liekas vajadzētu braukt labāk”, „Nevar izdarīt tā, lai turbīna „pūstu” vēl agrāk?”, „Manuprāt dažos apgriezienu diapazonos ir „bedres”, vai nevarētu to izlabot?” u.t.t.

Izskatās, ka ideāla risinājuma šādai situācijai neeksistē (tā lai lēti un efektīvi un lai visi būtu vienmēr laimīgi 🙂 ). Var protams nolasīt programmatūru un pārbaudīt to uz „nevīžības faktoru”. Bet tas aizņem ne mazāk laika un pūļu un biežāk pat vēl vairāk, kā standarta čipošanas process. Bet ja pret izmantoto programmatūru nav pretenziju, rodas neveikla situācija: darbs ir padarīts, bet jēgas maz.

Dažkārt tiešām sastopās diezgan nekvalitatīvas programmas, citreiz cilvēki vienkārši pārāk daudz grib no saviem spēkratiem. Protams nevar arī izslēgt ar programmatūru nesaistītas problēmas.

Chip tuningNu lūk, gribētos piebilst, ka ja pēc jūsu domām situācija prasa rīcību, nāksies samierināties ar materiāliem tēriņiem, kuri ne vienmēr attaisnosies uz 100%. Bet pat ja diagnostikas laikā noskaidrosies, ka programmatūra nav pie vainas, tad kā minimums Jūs varēsiet būt droši, ka vaina ir meklējama citos mezglos. Tomēr pirms sākt diagnostiku, iesakam pārdomāt kaut vai par dažiem faktoriem: Vai ir bijusi iespēja salīdzināt ar citiem tādiem pašiem automobīļiem (čipotiem citur)? Vai kaut vienā momentā mašīna brauca labāk ar oriģinālo programmatūru? Citiem vārdiem sakot – Ir vērts veikt diagnostiku, ja ir kaut mazākā pārliecība, ka dzinējs SPĒJ strādāt labāk.

Kopumā programmatūras defektu čipotās automašīnās netrūkst. Jautājumos ar DPF atslēgšanu, avārijas režīmu apiešanas metodēs, kā arī visos jautājumos, kas attiecas uz jaudas paaugstināšanu. Un tas ir tikai likumsakarīgi, kamēr pasaulē eksistē lērums ar neapdāvinātiem brīvmāksliniekiem.

© speedmotors.lv