DPF atslēgšana, downpipe izgatavošana, čiptūnings (BMW F10, 530xD)

dpf removal

Pirms kāda laika mēs saņēmām pasūtījumu izgatavot downpipe, kas aizvietotu DPF filtru uz BMW F10 530xD.

Standarta procedūra – īpašnieks atbrauca, lai mēs varētu novērtēt darba apjomu un sarežģītības pakāpi, kā arī sastādītu tāmi uz materiāliem. Diskusijas procesā noskaidrojās, ka īpašnieks vēlas saglabāt iespēju atgriest oriģinālo DPF filtru tam paredzētā vietā, ja auto tiktu pārdots, vai nepieciešamības gadījumā uz tehnisko apskati. Šādā gadījumā izmantot oriģinālos savienojumus nebūtu ērti, tādēļ piemeklējām praktiskāku, kā arī vizuāli tīkamu variantu. Ņemot vērā visu iepriekš minēto nolēmām izmantot nerūsējoša tērauda V-Band flančus. Downpipe ar vidējo izplūdes daļu savienos Interlock gofra, arī izgatavota no nerūsējoša tērauda.

Procesa gaitā īpašnieks izteica vēlmi „pakoriģēt” arī izplūdes sistēmas toni, lūdzot mūs noņemt izpūtēja pēdējo sekciju (rezonātoru). Tāpat kā ar downpipe sekciju, rezonatoru nolēmām izgatavot viegli noņemamu.

lambda weld bung

Lambda zondes ligzda no nerūsējoša tērauda

egt weld bung

Izplūdes gāzu temperatūras sensora ligzda (EGT), no nerūsējoša tērauda

downpipe details

Visas detaļas kopā

Demontējām DPF, atvienojām lambda zondu un temperatūras sensorus un uzsākām downpipe izgatavošanu. Izmantojām 3” caurules „pagriezienus” no nerūsējoša tērauda 304L markas. Izplūdes gāžu temperatūra dīzeļu dzinējiem ir krietni zemāka salīdzinājumā ar benzīna dzinējiem, tādēļ ar 304-to marku pilnīgi pietiek.

downpipe

Pārliecinājāmies, ka flanči atrodas vienā plaknē, distance no mašīnas virsbūves un dzinēja bloka ir pietiekoša, uzsākām metināšanas darbus.

stainless steel tig welding

Flanča šuve no iekšpuses

stainless steel tig welding

Metinājuma šuves

stainless steel tig welding

Gatavs downpipe

Lai mašīnas izskats paliktu maksimāli tuvs oriģinālam, izplūdes galējai daļai izmantojām rūpnīcas uzgaļus. Metinājuma šuves tika ķīmiski attīrītas:

stainless steel tig welding

Metinājuma šuves pēc tīrīšanas

Gatava un uzstādīta izplūdes aizmugurējā daļa:

stainless steel tig welding

Pateicoties V-Band flančiem, kas tika piemetināti pie oriģinālās izplūdes, kā arī pie DPF filtra, auto var 15 min. laikā atgriest “stock” stāvoklī.

stainless steel tig welding

Pēc visiem mehāniskiem darbiem, tika atslēgts DPF reģenerācijas režīms programmas līmenī, kā arī auto tika “nočipots”. Rezultātā jauda pacēlās no oriģinālajiem 258Zs/560Nm uz respektabliem 320Zs/660Nm.

BMW F10 chiptuning

© speedmotors.lv